Szanowni Państwo,

25 listopada br. w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, zostało podpisane porozumienie czołowych polskich nadawców z organizacjami branży suplementów diety.

W przyjętym porozumieniu ustalono m.in., że reklama telewizyjna suplementów diety:

- nie może wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze;

- nie będzie kierowana do dzieci ani nadawana w bloku reklam bezpośrednio przed i po audycjach dla dzieci;

- ma być pozbawiona wizerunku osób, które mogą być odebrane jako przedstawiciele zawodów medycznych oraz przedstawiania przedmiotów oraz miejsc budzących skojarzenia z wykonywaniem zawodów medycznych, działalnością leczniczą lub rehabilitacyjną;

- musi być oznaczona informacją graficzną z tekstem: ,,Suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych.”.

 

Ze względu na cykl przyjmowania materiałów reklamowych do emisji, samoregulacja ma wejść w życie od 1 grudnia 2019 roku i dotyczyć będzie wszystkich reklam suplementów diety emitowanych od 1 stycznia 2020 roku.

Aktualności

Szkolenia