Szanowni Państwo,

czy nagłówek strony internetowej oferującej suplementy brzmiący „Środki wspomagające odchudzanie i utrata wagi” może być uznany za oświadczenie zdrowotne? Przyjrzał się temu brytyjski organ nadzoru reklamy (ASA) w kontekście sklepu internetowego amazon.co.uk.

4 organizacje branżowe, których opinii zasięgnęła ASA uznały w większości, że stwierdzenie o utracie wagi umieszczone w nagłówku nie stanowi oświadczenia o funkcji produktów oferowanych w ramach tej kategorii i że taki nagłówek służy raczej jako narzędzie nawigacyjne pomagające konsumentom znaleźć na stronie poszukiwany rodzaj produktu. ASA była jednak ostatecznie odmiennego zdania, stwierdzając, że w rozumieniu konsumentów rozważany tytuł kategorii mógł sugerować związek między oferowanymi w jej ramach suplementami a korzyścią dla zdrowia. Wg ASA należałoby więc oczekiwać, że wszystkie suplementy zamieszczone na stronie pod taką zakładką spełniają warunki stosowania dozwolonego oświadczenia zdrowotnego, które zostałoby uznane przez konsumentów za równoważne znaczeniowo do określenia „Środki wspomagające odchudzanie i utrata wagi”.

Stosowanie oświadczeń zdrowotnych w ramach różnych form przekazu takich jak np. strony internetowe będzie jednym z tematów szkolenia pt.: „ZNAKOWANIE I REKLAMA ŻYWNOŚCI”, które odbędzie się 29.11.2018 r. w Warszawie.

Przypominamy również, że nadal trwają zapisy na szkolenie pt.: „SUPLEMENTY DIETY” DLA ZWIERZĄT DOMOWYCH – KWALIFIKACJA, OBRÓT, ZNAKOWANIE I KONTROLA”, które odbędzie się już 29.10.2018 r. w Warszawie.

Szczegółowe informacje organizacyjne, oraz programy na najbliższe szkolenia znajdują się na naszej stronie internetowej: http://www.foodie.pl/szkolenia

Zapraszamy do zapisów!

 

Zespół Foodie

Aktualności

Szkolenia