Influencer marketing to coraz częściej stosowana forma marketingu, która rozwinęła się na fali popularności mediów społecznościowych. Polega na angażowaniu osób znanych i rozpoznawanych w mediach społecznościowych (blogi, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram) w promocję produktu polegającą np. na zamieszczaniu zdjęć czy dzieleniu się opinią o danym produkcie. Kiedy treści przekazywane w ten sposób należy traktować jak reklamę podlegającą ograniczeniom ze strony stosownych przepisów, również tych w zakresie przekazywania konsumentom informacji o żywności?

Brytyjska Advertising Standards Agency, instytucja nadzorująca rynek reklamy, zwraca uwagę, że jeśli firma ma kontrolę nad treścią wpisu dotyczącego danego produktu, a osoba zamieszczająca go otrzymuje za to wynagrodzenie w formie pieniężnej, upominku lub innych korzyści, należy traktować to jako reklamę. Wówczas, jeśli z kontekstu określonej komunikacji nie wynika jasno, że jest to reklama, ASA zaleca wyraźne oznaczenie takiego przekazu jako reklamowego, żeby nie wprowadzać konsumentów w błąd.

Aktualności

Szkolenia